تاریخ انتشار : یکشنبه 2 شهریور 1399 - 9:41
کد خبر : 70908

شرایط برای آمادگی ورزشکاران المپیکی گیلان مهیا شده است

شرایط برای آمادگی ورزشکاران المپیکی گیلان مهیا شده است

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: برنامه ریزی های مناسب برای تامین امکانات ورزشکاران المپیکی این استان در بخش های مختلف انجام شده است. مریم بخشی روز یکشنبه در این باره افزود: این برنامه ریزی در بخش های مختلفی همچون تامین امکانات و نیازمندی های ورزشکاران المپیکی از لحاظ

جارستان به نقل از ایرنا؛ مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان گفت: برنامه ریزی های مناسب برای تامین امکانات ورزشکاران المپیکی این استان در بخش های مختلف انجام شده است.

مریم بخشی روز یکشنبه در این باره افزود: این برنامه ریزی در بخش های مختلفی همچون تامین امکانات و نیازمندی های ورزشکاران المپیکی از لحاظ شرایط تمرینی، ملزومات مورد نیاز و کمک هزینه های پزشکی – ورزشی انجام شده است.

وی افزود: از طرف دیگر پیگیری ویژه مسایل المپین های گیلان و حفظ آمادگی روحی و جسمانی آنها از اولویت های مهم اداره کل ورزش و جوانان است که امیدواریم ورزشکارانی که در نهایت سهمیه المپیک توکیو را کسب کرده اند با آمادگی کامل در این رقابت ها حضور یابند.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان گیلان با همراهی کارشناسان خبره ستادی و مشارکت هیات های ورزشی در راستای سیاست های عالی وزارت ورزش و جوانان و همگام با برنامه های فدراسیون های ملی ورزشی و تحت حمایت های مسئولان ارشد گیلان نهایت ظرفیت استان را برای پشیبانی و تقویت ورزشکاران گیلانی در مسیر کسب سهمیه المپیک بکار بست.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون نیز آرمین هادی پور در رشته تکواندو و محمد رهبری در رشته شمشیربازی تیمی اسلحه سابر از گیلان جواز حضور در المپیک توکیو را دریافت کرده اند که امید است ورزشکاران دیگری همچون سارا بهمنیار در کاراته، نازنین ملایی در رشته قایقرانی و دیگر ورزشکاران شایسته استان گیلان نیز بتوانند سهمیه المپیک توکیو را کسب کنند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان به رقابتهای پارالمپیک نیز اشاره و بیان کرد: مهدی پوررهنما در رشته تکواندو و میثم علیپور در رشته والیبال نشسته دیگر ورزشکاران گیلانی هستند که حضور آنان در پارالمپیک توکیو مسجل شده و امید است که ورزشکاران دیگری از این استان نیز سهمیه حضور در رقابت های پارالمپیک را کسب کنند.

بخشی اضافه کرد: البته به دلیل فراگیری ویروس کرونا تمامی فعالیت های جوامع به خصوص اقتصادی و ورزشی تحت تاثیر قرار گرفته و این امر سبب تعویق یکساله المپیک ۲۰۲۰ توکیو شده که قرار است این مسابقات سال آینده برگزار شود.

وی به شانس کسب مدال توسط ورزشکاران گیلانی در المپیک توکیو نیز اشاره و تصریح کرد: نکته ای که باید به آن توجه داشت، سهمیه های کسب شده توسط قهرمانان گیلانی از طریق رنکینگ و پس از گذراندن مراحل متعدد مسابقات جهانی، قاره ای و کسب مدال و امتیاز در یکی دو سال اخیر بدست آمده و این یعنی المپین های گیلانی همواره جزء نفرات مدال آور و برتر رشته خود در سطح جهان بوده اند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان اظهار کرد: با این وجود به طور حتم با توجه به شرایط فنی مناسب این ورزشکاران جزء شانس های کسب مدال کاروان ایران در المپیک خواهند بود و اداره ورزش و جوانان گیلان در تحقق این موضوع از هیچ برنامه حمایتی و پشیبانی دریغ نخواهد کرد.

بخشی بیان کرد: در این راستا از همه مردم، دست اندرکاران و رسانه ها درخواست می کنیم که در این مسیر همراه و حامی فرزندان گیلان باشند تا این ورزشکاران شایسته با کسب مدال در المپیک توکیو به آرزوی بیش از ۶۰ ساله ورزش گیلان خاتمه دهند.

ورزش استان گیلان در المپیک ۲۰۱۶ ریو نماینده ای در رقابت های المپیک نداشت تا نمره منفی در کارنامه ورزش این استان ثبت شود، همچنین در المپیک ۲۰۱۲ نیز فقط امین قاسمی پور مشتزن گیلانی جواز حضور در المپیک را کسب کرده بود که این ملی پوش اسبق گیلانی در اولین دیدار خود مغلوب حریفش شد تا سهم ورزش گیلان از این المپیک نیز فقط یک بازی باشد.

البته موفق ترین ورزشکار گیلانی که در المپیک حضور و مدال کسب کرد، فقط مرحوم محمود نامجو بود که این وزنه بردار افسانه ای، در دو دوره از رقابت های المپیک موفق به کسب مدال شد که این دو مدال، تنها مدال های ورزش گیلان در المپیک بشمار می رود.

مرحوم نامجو در المپیک ۱۹۵۲ هلسینکی فنلاند موفق به کسب مدال نقره شد و در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن استرالیا نیز توانست مدال برنز را کسب کند تا ورزش گیلان دو مدال از رقابت های مهم المپیک کسب کند که تاکنون به جز مرحوم نامجو هیچ ورزشکاری نتوانسته مدالی را در المپیک تصاحب کند تا سهم ورزش گیلان از بازی های المپیک همین دو مدال باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.